Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website Evropský den jazyků | ZŠ Mládí

ZŠ Mládí

Co se v Mládí naučíš...

Evropský den jazyků

Klára Dzúrová 02.10.2024

Dne 26. září na naší škole proběhl projektový den k příležitosti Evropského dne jazyků.

Na prvním stupni byly v hodinách uspořádány debaty na aktuální témata ze školního prostředí, ve kterých mohly děti vyjádřit své rozmanité názory a sdílet své zajímavé, podnětné nápady. Mezi nejčastěji probíranými tématy bylo zkrášlování prostoru tříd a školy či problematika nošení školních uniforem. V hodinách angličtiny pak žáci diskutovali o svých nejoblíbenějších koníčcích, jídle, barvách či o možnosti mít třídního mazlíčka.

Zároveň mohli žáci v tento den nahlédnout do volebních prostor školy, kdy se konaly volby do nově vznikající školské rady. Získali tak představu o tom, jak probíhají volby v demokratickém státě.

Prostřednictvím těchto aktivit byly dětem přiblíženy klíčové hodnoty Evropské unie, jako jsou rozmanitost, rovnost a svoboda.

Na druhém stupni  žáci spolu se svými třídními učiteli a vyučujícími cizích jazyků zpracovávali projektovým způsobem přidělená témata hodnot Evropské integrace jako jsou MÍR, ROVNOST, PROSPERITA, SPOLUPRÁCE, SVOBODA, ZODPOVĚDNOST, RADOST, ROZMANITOST, RESPEKT, SPRAVEDLNOST a UDRŽITELNOST.

Během 4 vyučovacích hodin ve skupinách zpracovávali "své" téma, přičemž zadáním bylo pro jednotlivé skupiny bylo vytvořit: Plakát(y) s čtyřjazyčnou definicí pojmu (ČJ, AJ, NJ, FJ) a příklady jeho „zajišťování“ v dějinách či současnosti, Mapu světa/Evropy s příklady, kde se daří „hodnotu“ zajišťovat, vytvořit Hry a kvízy, jejichž „tajenkou“ je pojem nebo pojmy k němu patřící, najít Soubor uměleckých děl (literatura, výtvarné umění, hudba…), kde hraje pojem hlavní roli (s originálními názvy díla v jazyce autora + překladem do ČJ). Nakonec třída prezentovala Video představující výsledky práce třídy S POUŽITÍM NEJMÉNĚ 3 JAZYKŮ.

Důležitým vyústěním projektového dne byly volby ambasadorů tříd do žákovské rady, které proběhly stejným způsobem jako volby zástupců v demokratickém státě - volební místností byla hala školy, volební komisi zajistili vyučující jazyků a volební lístky žáci vhazovali do připravených uren. Všechny třídy tak získaly své zástupce a získaly možnost se podílet na chodu školy.

 






Powered by Froala Editor